Link building z wykorzystaniem PBN – linki kanoniczne i wizytówki NAP

Tu znajdziesz pełną ofertę PBN.

Żeby konsument zauważył twoją działalność musisz nie tylko złożyć stronę firmową, ale również zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne fachowe i przydatne dla potencjalnego klienta informacje. Ale nie wolno także zignorować tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

PBN – przydatne jako komponent wieloskładnikowej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, bowiem są zakładane i zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez firmę SEO bądź dużą agencję marketingową), który troszczy się o jakość udostępnianych tam treści. PBNy są na ogół wykorzystywane jako jeden z komponentów szerokiej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bowiem najlepsze efekty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na pozyskanie znacznej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać niestety to, że ich wykonanie sporo kosztuje, a potem trzeba przeznaczać niemało godzin na zachowanie ich na stosownym poziomie.

Publikacje z canonicalem i wizytówki NAP, czyli jak korzystać z potencjału PBN

PBNy świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie przedstawione są najistotniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej adres, pełna nazwa i telefon lub adres e-mail. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także strona w mediach społecznościowych, zakładka w ogólnodostępnym rejestrze firm albo artykuł, pod którym podano firmowe dane kontaktowe.

Kolejny skuteczny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. To powtórna publikacja rzetelnych artykułów z dodaniem odnośnika do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej jakość oryginalnego artykułu, gdyż odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych stronach zewnętrznych traktują jako sygnał, że pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, rzetelne teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL, gdzie kluczowe jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych zwłaszcza z bieżącymi informacjami, prawem, inwestycjami oraz zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO