Dowiedz się, kto oferuje audyt sklepu internetowego.
Audyt – jak wskazuje internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – oznacza ewaluację przedsiębiorstwa, firmy lub spółki pod kątem rozmaitych aspektów, np. finansowych i organizacyjnych, jak również analizę perspektyw dalszego rozwoju. Co, mając na uwadze zacytowaną definicję, oznacza zatem audyt SEO? Jest to głęboka analiza strony www, oceniająca różne jej aspekty, jak metadane, hierarchię nagłówków, kod strony, prędkość ładowania się witryny i wiele bardziej i mniej znaczących elementów. Oprócz samego wykazania nieprawidłowości i błędów, w dobrym audycie SEO powinny znaleźć się także instrukcje co do rozwiązania wykrytych problemów.
Audyt SEO bada stronę www pod kątem treści na stronie, zgodności ze normami W3C, użyteczności, jak również poprawności kodu. Ponadto sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby wskazała ona wszelkie dysfunkcje strony i – co istotne – zaleciła rozwiązania, które pomogą je naprawić.
Audyt SEO – płatny, a może darmowy?
Online można znaleźć wiele narzędzi oraz stron, za pomocą których można szybko i bez opłat przeprowadzić audyt SEO witryny. Atuty tej opcji? Cena oraz szybkość. Argumenty przeciw? Całe mnóstwo. Dema lub też bezpłatne narzędzia z ograniczaną funkcjonalnością, są niedoskonałe. Jeżeli już zauważą jakieś błędy na stronie, to z reguły nie wszystkie. Wiele błędów (przykładowo w kodzie) spostrzec można jedynie w czasie analizy dokonanej nie przez algorytm, a przez specjalistę w danym obszarze.
Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję czeka się na ogół od kilkunastu dni do mniej więcej miesiąca. Termin na przekazanie dokumentu powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego wykonania. Audyt płatny pozwoli wykryć wszelkie kluczowe problemy kryjące się w witrynie. Jeżeli strona była uruchomiona na platformie pokroju Shoper czy Magento lub na otwartym szablonie, to problemów do naprawienia może być cała masa. Kiedy witryna wolno się ładuje, a na istotne dla klienta frazy wyświetla się daleko za pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to również są to znaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest dobrym rozwiązaniem.
Jakie błędy ujawnia SEO audyt?
Poprawnie wykonany audyt SEO może obnażyć masę błędów witryny, m.in:
- niska prędkość ładowania się strony w wersji mobilnej i desktopowej,
- błędy strony w wersji na komórki, np. nieprawidłowe wyświetlanie się różnych obrazów,
- nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
- nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
- problemy z dostępnością strony dla robotów,
- powody słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
- brak bądź niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
- brak tytułów i opisów meta,
- niska jakość zawartości strony,
- poprawność kodu strony,
- faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
- brak albo źle wykonana integracja z narzędziami Google (np. Google Analytics)
.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]