Firmy lub administratorzy sklepów internetowych, którzy pragną, aby dotrzeć do najlepszych pozycji w wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie działań . Nie dysponując wiedzą w kwestii SEO i nie monitorując regularnie wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać właściwie i – kluczowe – skutecznie. Kolejna droga to utworzenie etatu dla biegłego SEOwca, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje ze względu na budżet. Trzeci sposób to zatrudnienie agencji SEO. Budżet zarezerwowany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że nie licząc speców od SEO w pracują tam także eksperci od programowania, kampanii Google Ads, kreatywnego pisania czy grafiki służący merytoryczną pomocą w tych sferach.
Wybierz transparentną oraz sumienną firmę SEO
Agencji SEO w naszym kraju jest wiele. Na co zwrócić uwagę w trakcie szukania firmy, która wywinduje do góry naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Radzimy wybrać markę, która istnieje na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, ale także tych reklamowych oraz kreatywnych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co nie zawsze zapewnia odpowiednią jakość usług. Wybierając agencję, która działa od minimum dziesięciu lat, można mieć pewność, że posiada ona spore doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować ciekawe portfolio swoich poprzednich klientów. Agencje SEO na ogół na swoich stronach publikują zakładkę „Case study”. Przed zatwierdzeniem umowy warto przeanalizować studia takich przypadków, żeby sprawdzić, jakich wyników można się spodziewać po agencji, jak również to z jakimi zadaniami przyszło im się zmierzyć i dla jakich branż pracowała. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: informuje o harmonogramie zadań na zbliżające się miesiące, ale także dostarcza raporty z przeprowadzonych działań i ich efekty.
Druga istotna kwestia to spersonalizowana oferta i dobranie zakresu działań do potrzeb działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w ciągu 15 minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel profesjonalnej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, by dopytać o kolejne dane o firmie, niezbędne do zaprezentowania dla niej kompleksowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się znaleźć tak po prostu online, jak np. informacja o prowadzonych do tej pory działaniach SEO i o ważnych dla klienta usługach lub produktach, które chce wypromować.
Jaki system rozliczeń z agencją SEO jest właściwy?
Ostrożnie powinno się potraktować agencje SEO, które proponują współpracę z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim systemie opłata odbywa się wtedy, gdy frazy kluczowe dotrą na uzgodnione w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top3 czy też Top10). To wciąż często proponowany rodzaj rozliczeń, aczkolwiek wiąże się z dużym zagrożeniem – można bowiem osiągnąć błyskawiczny efekt przy pomocy naruszania reguł określonych przez Google. Nieprzerwanie modyfikowany algorytm dodatkowo nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, dlatego odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych wyników. Jeśli chodzi o opłatę za działania firmy SEO, to rzadko bywa ona stała – zwyczajowo w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy niezbędne jest zaangażowanie większego budżetu, żeby wykonać dogłębny audyt SEO, a potem zrealizować wszelkie wynikłe z niego sugestie. W kolejnych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają o wiele niższe.
Dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]